Torna l’òpera de butxaca

Petit, familiar, informal e iconoclasta. Així era el Teatre Malic, el més petit de Barcelona i on el marionetista Toni Rumbau va infantar el 1993 el Festival d’Òpera de Butxaca, una de les propostes més originals i creatives del panorama líric català de les dues darreres dues dècades. Al festival, autèntic laboratori d’assaig que va permetre diversos compositors catalans a endinsar-se en el món de l’òpera, es van estrenar un bon nombre de nous títols i per alguns autors es va convertir en la catapulta per accedir a un gran teatre d’òpera, com els va passar a Enric Palomar i Agustí Charles, a qui el Liceu els ha estrenat obres. Desavinences amb la Conselleria de Cultura a propòsit de les subvencions que rebia van fer desaparèixer el festival el 2008. Ara torna, ja no com a festival sinó com a cicle dins la temporada de La Seca Espai Brossa, amb una proposta renovada i sense Toni Rumbau, però amb l’esperit original intacte de dinamitzar la creació lírica amb propostes de petit format.

El cicle d’Òpera de Butxaca i Noves Creacions arrenca aquest cap de setmana amb dues estrenes: Java suite, d’Agustí Charles i llibret del dramaturg Marc Rosich, qui assumeix a partir d’ara la direcció artística del cicle, i Lost circles, un projecte del conjunt suís Aequatuor Ensemble que engloba dues petits peces de teatre musical, Im Bau i Ana Andromeda, dels compositors Michel Roth y Alfred Zimmerlin. Les dues obres són coproduccions internacionals amb l’Òpera de Basilea, amb qui OBNC ha signat un acord de col·laboració fins al 2015.

Java suite compta, a més, amb coproducció del Festival de Peralada, on el passat 14 d’agost es va presentar l’òpera de Charles, que, estructurada en tres escenes, narra les perversions de dos germans que es dediquen a abusar físicament i sexualment de jovenets. La direcció musical serà de Nacho Paz al front del BCN 216 d’escena i l’escènica de Rita Cosentino amb la soprano Maria Hinojosa, el baríton Xavier Mendoza i l’actor Max Grosse com a protagonistes.

Les dues petites peces que componen Lost circles, coproduïa també amb el Festival de Lucerna (Suïssa), on el passat 14 de setembre es va presentar, tenen com a font de partida un text de Kafka a Im Bau i d’Ingrid Fichtner a Ana Andromeda. La mezzosoprano Anne-May Krúger n’és la protagonista sota la direcció escènica de Georges Delnon, director de l’Òpera de Basilea.

Al maig del 2013 l’OBCN presentarà al Petit Palau amb el Cor Jove de l’Orfeó Català el Dido & Aeneas de Purcell.

 

Read more here – http://elpais.com/ccaa/2012/09/26/quadern/1348692873_956983.html

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s